dissabte, 25 de setembre de 2010

LES PESQUERES DE BANYOLES

A la vora de l’Estany, entre el paratge dels Desmais i la Caseta de Fusta, hi ha, a la riba i dins l’aigua, unes construccions emblemàtiques: són les pesqueres.


Les pesqueres de l’Estany de Banyoles són unes petites construccions aixecades a la riba est de l’Estany, a la banda de ciutat. Totes elles reben un nom particular. La seva construcció va iniciar-se a mitjan del segle XIX i es va allargar fins a l’any 1931, quan l’Ajuntament va prohibir-ne l’edificació de noves. De totes maneres, al llarg del temps s’han anat reformant i condicionant, seguint estils diversos, fins als anys seixanta del segle XX.


En principi, aquests petits espais tenien una funció purament pràctica per poder-hi pescar. Després, però, van evolucionar augmentant de superfície per tal que s’hi pogués guardar una barca, un signe de riquesa i classe social. Finalment, amb l’arribada de la pràctica de l’esport i l’auge de la burgesia banyolina, algunes d’aquestes formes arquitectòniques elementals van ampliar-se encara més per tal de guardar-hi una o dues barques, poder banyar-se i fins i tot allotjar-s’hi.


Les pesqueres són d’ús privat (es tracta d’una concessió administrativa) i només se’n pot veure l’exterior. Juntament amb els passeigs de l’Estany, les pesqueres estan declarades per la Generalitat de Catalunya, l’any 1996, Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN) en la categoria de Jardí Històric.


42°7′10″N 2°45′59″E

6 comentaris:

Pere ha dit...

M'estranya que aquestes concessions no caduquin.
Normalment les construccions en aquestes zones són de domini públic i passen a ser propietat de l'Estat que les hauria de cuidar i conservar ja que són d'una gran bellesa estètica.

Bona tarda Angels

Mireia ha dit...

Quina llàstima que totes siguin privades i no em puguem veure cap per dins.

Mireia ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Joana ha dit...

Un petit oasi,l'estany amb les seves casetes :)

lizards ha dit...

Pere
dons segurament, perque algunes d'elles no estan tan ben consevades i es una pena...jo les trobo realment especials...
salutacions senyor Pere!

Mireia
ja nomes amb imaginar el paistge que tenen... fa enveja.
potser mes val que no...jajaja
un peto Mireia

Joana
tens tota la rao..res mes relaxant que donar un tomb per l'estany i voltans
anem??
;-))

Maria Lucia ha dit...

Gracias por esta hermosa publicación y realmente ha estado haciendo grandes cosas con su blog. ¿Alguien aquí sabía que los científicos médicos han descubierto una nueva forma de combatir el sida del VIH usando a un hombre llamado dr itua? Mi nombre es María Lucía de California. Vi un comentario en blogs positivos y me encantaría contarles a todos cómo mi estado cambia a negativo y me curé, y ahora soy un testigo vivo de eso y creo que es una pena para mí si No comparto esta hermosa historia con otras personas infectadas con este virus mortal. el vih ha estado presente en mi familia, perdí a ambos padres a causa del vih. y es tanto el dolor que no he podido superar. Como todos sabemos, médicamente no hay solución para esto... y los medicamentos son muy caros... así que alguien me presentó a un médico de hierbas en África, tenía un trabajo que ejecutar allí, así que me tomé el tiempo para ver cómo estaba. él todas mis pruebas y resultados. Yo ya estaba desorganizado con el vih y ya me estaba pasando factura..
Había gastado miles de dólares, así que decidí probarlo. Aunque no creía en ello, ¿solo lo intentaba por frustración? y después de 14 días me dijo que me hiciera un examen médico. y no vas a creer que 5 medicos diferentes confirmaron que soy negativo..fue como un sueño, nunca crei que el vih tuviera cura..ahora soy negativo, soy un testigo vivo..no se como gracias a este hombre? Solo quiero ayudar a los demás en todo lo que pueda. Me uní a muchos foros y publiqué estos testimonios y muchas personas enviaron correos electrónicos y llamaron a este hombre por teléfono y después de 14 días todos confirmaron que eran negativos. Las noticias de la BBC lo tomaron en vivo y todos lo vieron y ahora está en los periódicos y revistas que existe una cura a base de hierbas para el VIH y todo con la ayuda de este hombre, si desea tomarlo o no. Dios sabe que hice lo mejor que pude . Aproximadamente 28 personas han sido negativas confirmadas a través de la cura herbal de dritua y me envían correos para agradecerme después de que han sido confirmados negativos, este hombre es real... no pierdas esta oportunidad, el vih es un virus mortal. deshacerse de él ahora. si hay alguien que tiene un problema similar y todavía está buscando una salida, su correo electrónico sigue siendo drituaherbalcenter@gmail.com o llámelo o envíele un whatsapp al +2348149277967 doctor itua también puede curar la siguiente enfermedad:- vih/sida, herpes, cáncer, als,hepatitis b,diabetes o visite su tienda de hierbas https://drituaherbalcenter.com/shop/
gracias moderadores